Bir kitap bir evren

Bir kitap bir evren

4 Haziran 2015 Perşembe

Aşk Başka Evde - Sinan Akyüz kitap yorumum

Sinan Akyüz'ün okuduğum ilk kitabi oldu ama bence son kitabı olmayacak . Akıcı dili sayesinde 2 günde bitirdim.
       Bazı kitaplar sizi alır başka yere götürür. Bu kitap beni başka yere götürmedi,bana birsürü insan getirdi.Çevremdeki insanların hayatını izler gibi bir deneyimdi.
       Gözüme batan tek şey cümle aralarinda çok sık kullanılan ,durum belirten kelimelerdi. Örnek verecek olursam ;
    -"Abi" dedi utana sıkıla "vallahi ustam beni bekliyor"
   -"Anlaşılan"dedi zeynel,"bu sabah açlık başına vurdu senin"
   -"Çomar"dedi Saruhan "Tam üç yıldır benimle birlikte"

           Yazar bu tarzı neredeyse her cümlede kullanmış. Görmemeye çalıştım. Bunun dışında konuya hayran kaldım,karakterleri çok sevdim. Yalnız kitabin girişinde yazılan "Metres yuva yıkan mıdır,yoksa yuvayı ayakta tutan mı?" sorusuna verdiğim cevap hala değişmedi.
           Benim fikrim; metresin yuvayla bir alakası yoktur. Yuvayı yıkan ya da yuvayı kurtaran herzaman eşlerdir.
           Eylüle çok üzüldüm ama kesinlikle hak vermedim. Olaylar seni bir yere kadar getirebilir fakat devam etmek ya da orada bırakmasını bilmek tamamen kişinin karakter gücüyle alakalıdır bence.
            En sevdiğim karakter Kürşat oldu. Bazen güldürdü bazen düşündürdü hatta bazende kızdırdı 😃 Okuduğu şiirler de çok hoştu . Yorumumu Kürşat'tan bir kaç alıntıyla bitireyim.



      💜 Şu yalnızlık
             Öyle garip ki
             Bazen gün olur
             Tadına doyum olmaz
              Bazen de gün olur
              Katlanmak mümkün olmaz
              Ve bunun anlamını ise
              Yalnız yaşamayan anlayamaz...



          💜Alıp seni oturttum içime
               Hem de baş köşesine
               Ama ne fayda
               Hayatım bir yerde
               İçim başka bir yerde ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.